Dagens

Idag tar min yngsta lillebror studenten! Tiden går så fort alltså! Man blir nästan mörkrädd, haha. Jag kommer ihåg min student som om den varit igår. Glada, fulla, trötta och galna.  Skit kul hade vi och jag hoppas verkligen att min bror också kommer ha en underbar och rolig student!

På tal om något helt annat!? Var tog sommarn vägen? Här på Österlen går folk omkring i jacka fortfarande.. vinterjackan! Det är ju helt klart för kallt för att det ska få kalla sommar och juni. Usch usch!

Jag och King har börjat idag-faktiskt- med att träna in kryp. Det gick över förväntan och han kan några ”steg” på kommando redan 🙂 så duktig!
Hur jag gjorde? Ska försöka förklara!
King börjar ju liggandes (känns lite självklart), jag sitter på huk framför honom med godis(el. Leksak) och varje gång han kryper fram ett steg så får han godis. Han fattade detta ganska fort, så jag kunde öka med fler steg per godisbit ganska fort.  När han gjorde ganska många steg just såhär så började vara bredvid honom fortfarande på huk framför, men ändå bredvid liksom. Hoppas ni förstår!  Gjorde samma sak några gånger tills han hade fattat.
Nästa steg jag gjorde var att lägga honom, sen gå några steg bak och sen sätta mig på huk igen (jag började med 1 meter), där satt jag och lockade med godiset tills han krupigt ända fram till mig. Så upprepade jag detta några gånger. När han fattat det, så la jag till kommando. På huk, 1,5-2m framför honom och kommandot ”kryp”. Han gjorde det! Klarade det fin fint! Så vi slutade där faktiskt, gick ju sååååå bra 🙂

Ha de bra alls fina!

image

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

