Drömponnyn

Det finns någon speciell för alla säger dem. För oss hästfolk säger dem detsamma, det finns en häst/ponny för oss alla. Jag hittade ”min” drömponny, än har jag inte hittat min drömhäst. Bara att leta vidare! Men den person, eller dem personer som kommer att få uppleva det jag får uppleva nästan varje dag,  att sitta på en ponny som är envis som tusan! Men det snällaste du kan tänka dig, gör allt du ber henne om och även ser ut som en ponny(manen tjock som få, står på alla håll, blir ponnyfet bara utav att titta på gräs och ser ut som sockersöt liten ponnyflicka i ansiktet), dock som är väluppfostrad.  Just denna ponny som jag skriver om just nu, har jag fått följa sen hon blev till, hon är född hos min faster(Rosdala kennel och stuteri), så jag har verkligen varit med om alla hennes steg under sina 5 år 🙂 Hon har ALLTID varit en riktig gosis, att sitta i knät är inte nära nog! Har man myst med henne i 20-30 innan en ridtur eller efter så står hon gärna i 1h till! Hon är helt underbar 🙂 Förra året fick hon en son, han har exakt samma färg som hon, guldfärgad på kroppen, vit man och svans och den breda bläs och ena vita bakbenet, EXAKT. Så lik sin mamma i utryck och allt, lika envis och allt! haha, så himla gullig är han 🙂 IALLAFALL, jag hoppas verkligen denna donna kommer ut på tävlingsbanorna så hon får visa vad hon går för! Hon är duktig både i dressyr och hoppning, en ängel när man rider ut, bockar inte och försöker inte med någonting, inte speciellt rädd. Hon är 5 liksom!? Hon är ju inte trafiksäker men springer absolut inte i panik om hon ser en traktor, bil eller liknande. Hon liksom, OK.  Om jag hade varit 15 och mina föräldrar hade varit eller iallafall visat något som helst intresse för hästar så hade jag TJAAAAATAT mig till att få köpa denhär ponnyn. Hon är såå goo 🙂

Märks inte att jag faller mer och mer för denhär ponnyn va? Är så stolt över att få chansen till att rid in, utbilda och visa denna fin, fina ponny 🙂

Bilder här nedanför är på Golden Candy(Lillan) E.Veronas BO-GI U Candy Girl

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

