Dagens

Hej och hå allihopA! 🙂

vill bara tacka min kära sambo för att han så hjärtligt gav min dator ett supervirus så att hela min dator nu är fuckt, haha. Det är dock åtgärdat nu. 🙂

Har haft massor med häst, KM och jobb. Som vanligt är det full rulle här hemma, försöker få ordning och så här hemma. Både med rutiner och alla lådor som fortfarande står och samlar massa onödigt damm 😛 Jag och King har nu gått 3 gånger på nybörjar Rallylydnadskurs och han är helt annorlunda. Mycket bättre kontaktarbete och han är säkrare nu med MASSOR med andra hundar och männisor omkring sig. King vill gärna hålla koll på allt och alla hela tiden och det har inte gått att bryta honom innan, men de går fin fint nu! Nu släpper han fixeringen näästan direkt och håller sen koll på mig 🙂 så happy!

King har ju 8943890%  koll på mig när vi håller på med agilityn, ju fortare de går ju bättre är det tycker han. Så han tycker väl inte rallyn är lika kul men ändå inte som lydnaden, blääääääääääääääääää säger han där hha. Jag valde att gå en rallylydnadskurs för att vi just skulle få bättre kontakt och för att jag skulle lära mig hur jag skulle kunna bryta King när han låser sig(han rå stirrar på andra människor och hundar, vill fram och leka och hälsa, men det kan han ju inte få lov att göra alltid i tid och otid!?). Han har dessutom blivit väldigt osäker sen han blivit påhoppad av en gigantisk hund som var väldigt elak till honom i sommras(King kopplad och den lös, kommer springandes och hoppar på King). Som tur är så är King världens snällaste och förblev övergalet snäll trotts denna fruktansvärda upplevelse, men han är som sagt osäker. Så vi tränar stenhårt på hundmöten och jag är med petig idag med vilka hundar jag släpper King med idag.

 

Jag rider ju en massa också, Jonte är såld, Skitungen är på G och dem andra stannar kvar hos mig och väntar på sina framtida ryttare/innor. 🙂

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

