Fredag

Hej allihopa!

Min första lediga dag ifrån jobbet denna jul/nyår. Det firades med sovmorgon, mys morgonrunda med båda mina små, soffhäng och hela lägenheten för mig själv hela långa dagen för sambon tatuerade sig idag 😀

Tränar som tusan nu med King, vi(läs jag) har änmält mig och King till en Rallylydnadstävling i Eslöv i slutet utav Januari. Han är jätteduktig och kan allt, jag kan också allt. Men jag blir fruktansvärt nervös och King ska som vanligt bara leka med alla han ser när vi kommer ut bland folk O.o haha så nu ligger både han och jag i hårdträning inför den stundande tävlingen. det var faktiskt min mor som fick mig att anmäla mig. Det ska tydligen vara ”en liten” RL-tävling med extra hjälpa för nybörjarna(?!) hehe de är ju alltid välkommet 🙂

Nu har jag inte ridit på 1 månad, efter nyår har jag bestämmt mig för att sitta upp igen. Ska börja så smått och ”bara” skritta 2 6 åringar och smygrida på 2 st 3 åringar 🙂 roligt! Ska kanske införskaffas en 2-3 åring också, ska åka och titta på den först så får vi se.

Nu i vår hoppas jag även bli med ny valpis. Längtar så, börjar bli nervös nu för jag vet att den tilltänkte tiken brukar ha sitt löp i Januari 🙂 Hoppas på många små, friska, livsglada småttingar kommer till världen så en kan hamna hos mig ❤

En sak som jag tycker är enormt roligt är ju att Nanis har förändrats under November-December månaderna, hon har förändrats tills det bättre/possitivare. Istället för att man måste hämta henne där hon nu befinner sig när vi ska ut och kissa så kommer hon så tyst och snällt när jag börjar pilla på jackan eller i kopplena. Hon vifftar på svansen så man tror att den ska gå av precis när som helst och hon ser ut till att verkligen ha börjat vilja leva nu, nu, NU! Hon är fortfarande väldigt rädd och ängslig, men det är bara som hon är. Nu ser man att hon är glad och lycklig, innan undrade man ju vad man gorde för fel iom att hon såg så olycklig ut HELA tiden. Nu lyser ögonen, svansen vifftas på ovabrutet och hon sträcker på sig. Riktigt härligt känsla man får när man som hundägare ser att sin lilla rädda, ängsliga hund äääntligen blommar ut och njuter av livet. Nanis har nu bott hos mig i ca 1,5 år och nu är det många som vill att jag ska ta valpar på henne. haha, skulle jag aldrig utsätta henne för, dessutom är hon kastrerad så det går inte. Men allt hon gått igenom, alla operationer och all skit hon får ta för att hon är SÅÅHÄÄR liten liksom. Näe, visst Nanis är en exemplarisk utställningshund som vinner allt hon ställer upp i men när hon inte har ett temprament som är önskvärt och en storlek som är lite emot henne så är det inte värt det. Hon får gå här hemma och skrota och göra det hon är bra på, gå från knä till knä och bara mysa<3 🙂

IMG_8069 chihuahua chi

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

