Agilityträning

Vi skulle ha agilityträning kl 12 idag, jag körde till bruks lite innan för att Anakin skulle få sin träning. Vi körde kontaktövningar och började på slalomen i agilityn. Slalomen är det svåraste hindret i agilityn och tar väääldigt lång tid att träna in så den blir riktigt bra. Anakin är snart 6 månader och att lära in olika slalom ingångar sliter inte på kroppen. Då det var Anakins ALLDRA första gång med slalomträning så bad jag Malin(som tränar agility med mig) att filma oss. Anakin är ju så duktig så han lär sig SKITFORT. Ingenting är 100% men han är vääldigt duktig ändå.

När jag lär in slalom så börjar jag alltid med 2 pinnar. 2 pinnar=1 port. I slalomen ska man alltid gå in ifrån höger, kvittar vilket håll man kommer ifrån så ska alltid första porten tas ifrån höger. Jag har gjort några enormt snygga paintbilder så ni ska förstå bättre 😛
På bild 1 så visar jag hur jag menar med att man alltid kommer in i slalomen ifrån höger, kvittar varifrån man kommer.
Bild1

Jag har även gjort ännu fler skitsnygga paintbilder så ni ser hur jag lär in slalomen. Detta har jag gjort med Anakin idag och ni ser på filmen att han är inte 100% men vilken (snart) 6 månader valp är det? Han gör det och han gör det riktigt bra! Detta Tränade vi på ca 10-15 min sen kunde han det. Väldigt duktig hund!
Bild2
Här på första bilden ser ni hur jag börjar, hunden är krysset, dem små prickarna är slalompinnarna och ”degen” är belöningen!

Bild3
När hunden vet vad den ska göra så börjar man med att försvåra det sakta men säkert.

Bild4
När hunden är så säker på slalomen så kan man gå vidare just såhär. Kolla även på filmen för det är där Anakin är just nu.

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

