Lite resultat

Bloggningen har varit enormt dålig så jag tänkte vi kunde ordna till det.
Anakin har varit på utställningsdebut och blivit BIR, han ställdes mot 2 andra valpar som han slog. Anakin OCH King var med på utställning förra helgen och där blev Anankin BIR igen, han kullsyster DASH blev BIM. King fick EXCELLENT och en 3:dje placering i öppenklass hane. King stressade runt som vanligt medan, Anakin skötte sig och snarkade mer än något annant, haha.
Anakin

Anakin2

Anakin5mån

AnakinBIR

AnakinBIR1

AnakinBIR2

Anakinstå

Det har nu blivit fastställt att jag har ansvar för laguppsättningen i Agility på min brukshundsklubb då INGEN annan ville. Jag har även anmält mig till kursledarutbildning, agilityinstruktörsutbildning och tävlingsledarutbildning i agility. Min brukshundsklubb är väldigt liten och vi har inga -just nu- aktiva instruktörer på klubben och det behövdes ny gnissta så förslog styrelsen att jag kunde gå. Jag gillar att hålla på med hundar och all sorts hundträning och då King ÄLSKAR agility och är ganska duktig så får vi väll vara ansiktet utåt för agilityn i Simrishamn 🙂
agility

Jag har även fått plats i spårträningsgruppen med Anakin, har även en kompis som är utbildadspår/sök instruktör som ska hjälpa mig och Anakin med spårträningen. Jag kan INGENTING om spår så jag behöver all hjälp jag kan få 🙂 Jag och King går AVANCERAD/MÄSTARkurs i rallylydnad nu också. King kan ju alla skyltar/momenten i rallylydnaden redan men då han behöver störningsträningen så har jag valt att gå kurs. ALDRIG FEL med tips ifrån olika håll heller som kan hjälpa en med hundträningen och en-själv-träningen.

I eftermiddag ska vi köra till kapplöpningsbanan och så ska King få prova på hundkapplöpning. Jag har väntat VÄLDIGT länge på att få en plats så man kan få komma och prova på så nu äntligen! Kl 15 ska vi vara där och jag är lite nervös faktiskt. Vet inte vad som väntar oss 🙂

Jag har varit iväg med 2 ponnyer på kvalitetsbedömning. Grålle(HE-MAN) köptes utav min faster i vintras och han var då endast inriden. Han fanns kvar hos min faster i ca3-4 månader innan han blev såld till en utav min fasters elever. Då reds hans enbart utav mig och jag fortsatte hans utbildning, han var riktigt duktig! Den nya ägaren har blivit lite utav en vän så när hon frågade om jag kunde visa hennes ponny på kvalitén så kunde jag inte säga NEJ! Det slutade men gångartsdiplom och en biljett till finalen i Falkenberg. Jag visade även min fasters 4-åring(även kallad eller känd som ”MIN ÄDLE SPRINGARE” han har jag själv jobbat med sen han var nyfödd, ridit in honom och han är nu under utbildning för mig. Min faster har själv fött upp honom så jag känner denhär ponnyn utan och innantill. Min ädle springare fick gångartsdiplom och slutade som bästa gångartsponny den dagen. Han snubblade på målsnöret för ett hoppdiplom också, men fick 7-7 i hoppningen. Väldigt nöjd med hans prestation. Även han fick en självklar guldbiljett till finalen i Falkenberg. Men då jag ska iväg och han inte känner sig trygg med någon annan ryttare än så skippar vi finalen, han och jag jobbar oss vidare i utbildningsdjungeln och ska snart debutera i våran första dressyrtävling. Även en pay&jump är inplanerad, BARA för att jag vill och jag vet att han både vill och kan.
12671_485412241491541_1810798924_n

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gigolo när han var 3 år gammal på 3 års testet, där blev hans bästa hoppponny och fick både hopp och gångartsdiplom.
Visad utav mig.

Gigolobus

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

