Måååndag

Hej och hå nu är det måndag, igen. Tiden går alldeles för fooort! Känns som att jag inte hinner göra allt jag vill och då är jag tillochmed ARBETSLÖS just nu. Det är galet. När jag har ridit 3-5 hästar och tränat mina hundar är dagen slut? Då kan klockan vara både 16, 18 eller till och med över 20! Förstår inte riktigt hur jag hann med 3 hundar och 3-5 hästar innan när jag var heltidsanställd. Då var ju den 3:dje hunden alltid en jourhund som jag tränade för jag tycker det är roligt att träna hund. Dem är ju väldigt mycket svårare att träna/hålla på med än tex Anakin eller King. Man visste ju aldrig säkert vad jourhundarna hade varit med om. Oftast var dem ju helt off och bara stressade omkring. Men dem jourhundarna jag har haft har de gått riktigt bra med och jag är väldigt nöjd med hela våran slut sitvation innan dem åkt till sitt nya hem<3

Nu har jag och hundarna varit hemma i 1h och nu ska vi iväg till bruks för att träna lite. Anakin ska få sin dos utav hjärngympa och King och jag ska gå våran AVANCERAD/MÄSTARrallylydnadskurs. King kan alla momenten men både han och jag behöver träna miljö och störtärning då vi båda gärna vill hålla koll på vad det är för människor/hundar som är omrking oss.

Nu såhär i efterhand så kan/vågar jag erkänna att jag skaffade King utifrån HELTFEL anledningar. Jag hade min hund Rex och hans bror Ickoo. Ickoo hade blivit såld till en familj som ville ha en äldre hund som var rumsren och inte tuggade på allt. Familjen däremot visste dock inte hur dem skulle göra när dem tog Ickoo ifrån hans flock(mamma, pappa och ALLA hans syskon(11st) förutom Rex som bodde hos mig. Dem visste inte hur man tränade honom i början och DÄR kom jag in och erbjöd mig och vipps så fick jag en träningshund 🙂 gud vad kul! Ickoo var lika lätt som Rex med att träna. Så jag hade honom i ca 3 månader, sen tyckte jag att han var redo för att hamna i en familj med villa osv osv. Vissa kanske tycker att detta låter konstigt och tänker säkert "kan dem inte träna sin hund så får dem nog tänka om". Men jag erbjöd ju mig? JAG VILLE göra detta, annars hade dem säkert tagit honom direkt! Rex och Ickoo var som mina skuggor och var med mig vart jag än gick. Dem kunde vara med vem som helst och älskade människor. Var de dock någon som vart hotfull mot mig så var dem inte sena med att svara/vakta. När Rex blev så sjuk så jag vart tvungen att avliva honom så ville jag absolut inte gå utan hund. Jag och en kompis kollade blocket(jag vet, ganska scary me), där vart en liten King till omplacering 😉 jag ringde samma kväll på annonsen, dagen därefter så körde jag och hämtade honom. 4 dagar senare så avlivade jag Rex och Ickoo åkte till sin nya familj.. Jag har ALLTID älskad, viljat ha en hund med power i. Har man vuxet upp med terriers och pudlar som det är GOO i så vill man ha en likadan hund. Sen har jag alltid föredragit en hundras med lite kött på benen. Så en liten King blev det. Jag fick precis som jag ville, där var ju INGEN som vågade gå fram till mig, ALLA bytade trottoar när vi kom gåendes och var det någon som plingade på dörren och King var med när jag öppnade så backade folk alltid. Jag hade fått som jag ville, ingen skulle kunna komma och mucka med mig eller våga försöka komma nära när jag hade en sånhär hund. Men ojoj, vilken hund jag fick haha. HAN ÄÄÄLSKAR JU MÄNNISKOR, såklart!
Det är fortfarande så att folk som inte känner oss gärna tittar en extra gång, men det springs inte iväg och det bytas inte trottoar. Jag har ju flyttat därifrån där jag bodde när jag hade rex och Ickoo och hade King som valp. Nu bor man ju i en mer normal svenskinfödd sommarstad, där faktiskt ingen änsålänge haft några fördomar mot mina bättre hälfter. Förutom en äckeltant som hade en helt rabbiat taxjävel som hoppat på King en del gånger 😦

NU MÅSTE jag dock köra till bruks för att träna. haha
IMG_1477
Killarna ser taggade ut va? 😉 haha

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

