Torsdag

Nu har jag jobbat på mitt nya jobb i snart 5 veckor. Det känns bra samtidigt som det känns enormt jobbigt. Hela denhär hösten har kantats utav motgång efter motgång, men några små ljusglimtar. Anakin har blivit BIR 2 gånger, han har debuterat i sin första rallylydnad, blivit bedömd utav en anstaffuppfödare där han fick enormt fina lovord, han spårar som en gud, han har kommit in i trotts åldern men har ändå behållt sin fantastiska förmåga till att ”Matte, NU SKA VI JOBBA!!” Det är enormt roligt och gör det liiite lättare att överleva hans envishet när trottsen svänger förbi. King och jag har tränar massor med passivitet, rallylydnad och agility. Både i Agilityn och rallyn har det gått framåt med stormsteg(med tanke på hur de varit) men passiviteten och stressen är enormt svår. Vi tränar VARJE DAG på dehär med stressen. Vissa dagar känns det som att dem blivit värre, medan andra dagar ser man resultat.

Sen har vi även börjat PW 1h på morgonen och 1h på kvällen, jag vill bli lite tightare i kroppen, Anakin ska göra av med lite energi och King ska bara hänga med för att det ska vara så 😉 Nanis får en kortare kissrunda morgon och kväll. Anakin får hjärngympa varje dag efter jobbet för att han ska kunna fokusera på ev. träning på bruks på kvällen eller inför spårning. King blir de mest lugna DW-runda(inkl start/stopp-träning) och agilityträning utan störning då jag verkligen försöker få han till att INTE stressa upp sig.

 

Hur går det med hästarna då?

Nu är där 3 st 2 åringar som ska pysslas om, linas, tömköras och löshoppas inför 3 års testet i vår. Där är även en 5 och en 6 åring som ska fortsätta sin utbildning och stärka sig så dem tillslut kan hamna på tävlingsbanorna eller säljas. Gå gärna in på http://www.rosdala.dinstudio.se/ för att kolla in vad som händer och inte händer! 

Min ädle springare har nu varit hos sin nya familj i 5-6 veckor och det verkar gå såååå bra, han har en egen blogg och där uppdateras det flitigt och läggs upp supersöta bilder på underverket. Saknar honom var eviga dag och tänker varje dag att ”en dag ska vi mötas igen” min lille älskling<3 Gå in på http://rosdalagigolo.blogg.se/ för att läsa mer om min ädle springare’s nya liv.

BildBildBildBild

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

