Nostalgitripp

Varning för jobbigt mycket bilder, men ibland behövs det.

Power’N’Grace ”Gracey” min första stora kärlek. Mamma till Skitungen och Min ädle springare. Kommer ihåg det än idag dagen då Grace såg dagens första ljus, när vi var på våran första utställning, när jag satt på hennes rygg första gången, 3-års testet, våran första tävling, båda gångerna hon födde sina söner, dagen då hon såldes. 7 år fick vi ihop och nu är hon mamma igen till lille ”pride”. Älskade häst!
DSC01133

Madame Larissa Design ”issa” och Legado ”lelle”. Inköpta sommaren 2008, issa gick med föl och var 6 år gammal och Lelle var en bångstyrig 2 årig hingst som samma sommar kastrerades och började sin inridning. Issa är mamma till Lelle, Issa var orinriden när vi köpte henne och reds in och tävlades och stambokfördes samma sommar.
Issa blev mitt projekt under 2 års tid, sen har faster tagit över och ridit henne och rider henne fortfarande och har Issa som sin egen. Lelle reds in, utbildades, visades och tävlades utav mig. Tyvärr såldes han en vår då jag varit mycket sjuk men tävlas nu framgångsrikt i hoppning utav en duktig tjej här i Skåne.
DSC01126

Golden Candy ”Lillan”, ”Goldie”, ”Barbiehästen”, ”Guldlock”.. ja kärt barn har många namn brukar man ju säga. Denhär hästen har en speciell plats i hjärtat mitt, antingen är hon sånn att jag aldrig någonsin mer vill se henne eller så är hon sånn att jag INTE KAN FÅ NOG. Hon är fantastisk på många sätt. Den kelsjukaste llilla häst jag träffat och absolut by far den sötaste och snällaste, men även den envisaste haha. Hon bllir 7 år i April och jag hoppas, hoppas hon blir såld till en duktig liten ryttare snart för dem kommer få en kompis för livet.
DSC01125

När ridhusbygget började, då vart både jag och faster eld och lågor 😀
DSC00767

Lelle sommaren när han blev 4 och vi började tävla och det var bara han och jag<3
DSC00759

Skitungen sommaren han blev 2<3
DSC00646

Lelle, faster och Merry. Detta fotot togs när Lelle vann 3 årstestet i Bollerup och Merry vann 4 årschampionatet å både gång och hopp!!! En prestation som är nästintill omöjlig, men jag visade både Lelle och Merry och vi vann allt den dagen. Jag och Merry kom sen 2:a i finalen i falkenberg slagna med ENDAST 0,12 POÄNG ifrån vinnaren den godkände hingsten GELD MW RP 170!!!! Jag kan ju säga att jag var enormt glad och skakade på prisutdelningen och var inte människa förrän lång tid efteråt. Helt klart min livs bästa dag någonsin när de gäller hästframgångar!!
Vinnare

Grace med en NYFÖDD Skitunge<3 🙂
skitungengrace

Skitungen 4 år, några dagar innan han åkte till sin nya duktiga ryttare Linnea
Skitungen10

Skitungen 4 dagar gammal, första gången ute
skitungen7

Skitungen 3 veckor gammal och ”utställnings tränar” för första gången utan mamma, står även ute i gången utan mamma 3 veckor gammal
skitungen3

skitungen1

Look like Candy ”Mini” 4 år på framridningen inför gångarterna på championatet där hon senare fick gångartsdiplom och kvalad till finalen
mini

Lillan och jag på 4 års championatet<3
Lillan6

Lillan2

Lets Dance, dotter till Issa och syster till Lelle. 3 år och ute på fältet för första gången
IMAG0129

Brödrarna, Skitungen och MIN ÄDLE SPRINGARE(innan jag visste att han skulle bli min ädle springare ^^) på betet. Sktungen 2 år och min ädle springe 1 år<3
DSC01275

DSC01270

DSC01265

DSC01264

DSC01263

DSC01256

DSC01251

Look like Candy 1 år
DSC01141

Lets Dance 2 år
DSC01130

Issa och jag på våran första hopptävling, jag var nervös och Issa var mest olydig och osäker haha. Men vi fixade LD banan och fick 1 pet i LC ❤ haha
DSC01058

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

