Långsam gång

Nanis har ju så små, korta ben så en morgon så tyckte jag att vi alla 4 skulle gå i hennes takt. Det blev såklart enormt långsam gång men ack så nyttigt för dem stora killarna! King är ju låååångt ifrån van vid att man bara går långsamt och strör så han blir gärna dragig och jäkligt dryg. Anakin är ganska duktig efter några minuter och går mer än gärna och söker fin, fin kontakt med en och undrar liksom vad man håller på med. När han är så duktig och dessutom backar eller stannar när han hamnar för långt fram så äre inte godis, lek eller röst som berömmer. Då berömmer jag med klapp längst med sidan och det fattar han och uppskattar något enormt.   Varje dag åtminstone 1 gång om dagen så försöker jag gå några minuter låååååångsamt för att det helt enkelt är nyttigt för hundarna och dem tycker det är jobbigt och tråkigt. Det tar på hjärnan att gå långsamt och inte göra någonting! 🙂

 

Bild

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

