Planering

Jag hade ju tänkt lägga ut min planering och schema nu ju, men glömde den på jobbet igår så den får vänta tills ikväll eller imorn.

King är antingen väldigt glad och nöjd med att vara hemma eller så är han enormt trött efter 3 dygn ifrån familjen. Han är så lugn och tyst att man nästan börjar undrar om han är sjuk. Just nu är han väldigt lätt att ha med att göra(det är han alltid men med mer ljud och stress). Han sover hela natten(tyst och stilla, annars drömmer han rätt så ljudligt), vi går ut på morgonrundan och sen lägger han sig och sover igen, det händer typ..ALDRIG!! Men jag njuter utav att se han så lugn, mattehjärtat blir liksom stolt ❤

Anakin är verkligen inne i dryg-hata-åldern nu och är verkligen EXTREM! Skäller, hoppar, springer, stänger öronen, är överallt HELA TIDEN. Det är verkligen skönt att man vet att det går över, men han är verkligen en liten SKIT just nu hahaha Men vi ska iväg och träna massor i helgen så han kommer vara trött och härlig i helgen när jag för en gångs skull är LEDIG!

Nanis märks det på att hon ÄLSKAR att vi är hemma och samlade igen. Även om hon faktiskt hade det superbra hos hundvakten så stressar hon upp sig och blir helt.. hon tar sönder sig själv liksom. Det är väldigt svårt att lösa den biten men denhär gången gick det VERKLIGEN INTE att ha med henne. det var en STOOOOR omöjlighet! Hon hanterar sin stress genom att tugga på sig själv och inte göra något annat. Dem 2 första dagarna efter att vi kom hem så hörde man hur hon tuggade på sina tassar så det knakade. Första kissrundan på måndag morgonen så blödde hennes tassar rejält.. 😦 på söndag trodde vi bara att hon tyckte det var kallt om tassarna inte att hon hade ont. Men hon har helt enkelt tuggat sönder hennes tassar helt förjävligt så nu har vi burit ut henne och satt henne på gräsmattan för att göra sina behov sen burit in henne igen för att lägga henne i sin bädd. Hon har även fått sitt vatten och sin mat bredvid bädden. Lillan, de gör ONT i mattehjärtat när hon mår såhär. Jag får helt enkelt ta med henne alltid även om det faktiskt är en omöjlighet och sen får jag lösa de därifrån.

 

Annars så har jag börjat plocka ner julen, det är bara adventljusstakarna kvar i fönsterna och julgardinerna i köket som ska ner annars är allt som det vanliga tråkiga igen 😦

Nej, iväg mot jobb i 2 dagar sen håller vi helg 😀

Bild

Första veckan med Anakin<3

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

