Fredag morgon

Godmorgon!

Jag vaknade med världens mest täppta näsa och hann knappt upp innan första hostatacken infann sig. Usch, är det bara skrämsel förkylning eller ska jag verkligen bli sjuk nu när jag ÄNTLIGEN har en helg som INTE är panerad. Jag orkar inte vill inte och framförallt så hinner jag inte vara sjuk haha vill kunna njuta av ledighet någongång i soffläge 🙂

Det är en klass 2 varning för blåst och regn här nere och det märks väl! Nanis kan knappt gå och jag fryser bara jag tänker på det. King älskar det och Anakin är mest trött x) Så ni som bor i Skåne och framförallt på Österlen håll er inne om ni inte MÅSTE gå ut för det vart allt annat än roligt att vara ute på morgonpromenad med dogsen. King har somnat bredvid mig här nu<3 Han är fortfarande väldigt cool och lugn, tar det mesta med ro fortfarande. Riktigt skönt!

 

Lte planering och schema som utlovat kanske. Mest mål kanske? Detta är för HELA år 2014

King

  • Tävla i WP i april. Målet är bara att starta sen får de gå hur som helst. Stressnivån ska ner på han, det är ett måste att utsätta honom för tävling för på träning är han lugnet själv och gör som han ska.
  • Finslipa träningen på agilityn, inga tävlingar.
  • Stressen ska ut och lugnet ska in!

Anakin

  • Starta rallylydnad och ta RLD N
  • Göra anlagsprov viltspår
  • Han ska röntgas och BPH beskrivas
  • Börja träna DW/WP
  • Första start i lydnadsklass 1
  • Få CK på utställning

Nanis

  • Ska ut i skog och mark, följa med på ALLA DW promenader och träna upp sin muskelatur
  • Simma 3 dagar i veckan för rehabilitering

 

Rent allmänt ska jag bli bättre med min förar/handling på alla mina hundar. Jag måste träna själv och träna med hundarna så vi blir ett starkare team än vad vi är idag. Jag har det jobbigt med stress på utställning, på agility och rallylydnaden är det ingenting. Där är jag väldigt fokuserad på att vi ska ha roligt och sen är det plus om vi gör rätt 😉

 

Mer träningsschema skriver jag ner senare idag för jag har tyvärr inte hunnit göra det innan. Nu blir de jobb hela långa dagen!

Bild

 

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

