Dag 1

Dag 1 med dokumentation hur det går med King’s stress.

När jag kom hem ifrån jobbet idag så skulle jag gå ut med hundarna, precis som vanligt. En helt vanlig runda där behov görs, där vi busar lite, dem springer av sig den värsta energin och vi tränar lite.. bla inkallning! Men då Kings stress bara blir värre och värre så är det ett måste som går före ALLT just nu. Han stressar inte för att han är rädd eller för att han ska ha mat eller något liknande, han blir så lycklig när vi ska ut och gå, träna, när vi ska gosa. Svansen den går oavbrutet och hela han strålar utav glädje! ”inget problem” tänker ni men sanningen är en annan. Visst är det roligt med en hund som alltid är glad, alltid possitiv, alltid med, vill allt och alla väl och bara liksom få lov att vara med. Men det är inte bra för honom att gå upp så mycket i varv som han gör när han blir såhär lycklig.

Därför har jag helt enkelt blivit STENHÅRD med att det händer INGENTING om han inte är lugn och framförallt TYST! Som idag, det tog oss 40 min innan vi bara kom utanför dörren. Varför? Jo, för jag krävde att King skulle helt enkelt vara lugn innan vi gick ett ända steg, innan vi klädde på oss och innan vi tog på halsbandet. Bara att ta på halsbandet idag tog mig 10minuter. Såfort jag tog halsbandet så for han på alla håll och hoppade rakt upp i luften av glädje och snurra tusen varv innan han halvsatte sig ner med viftande svans, happyface uppsyn, ena frambenet i luften och ögonen bara lyste utav ”äntligen ska vi gå ut och busa!” För att han skulle lugna ner sig här så stod jag helt stilla först, titta inte på honom. Det gick ganska fort, men såfort jag började göra ljud för mig så började han igen, hopp, studs, spring, snurr.. Ja, så det vara bara till att stå stilla igen och sen börja göra ljud med halsbandet igen i små omgångar. Det gick ju tillslut!

 

Men ska det verkligen ta oss 40 min att komma ut för att gå en promenad för att han inte kan lugna ner sig? JAA, de får de helt enkelt göra för gör jag det inte nu så blir de inte bättre sen heller. Jag gör ju dethär för allas skull, för min, för sambons, för Anakin och Nanis och även för kanske framtida personer som kommer passa mina hundar någongång i deras liv. Anakin och Nanis är ”lätta” att ha passning till men till King är det svårt då han är enormt fäst vid mig och när jag inte är närvarande så piper, han, piper, piper och piper utan stop. Jag har jobbat på denhär stressen sen jag köpte honom som 6 månadersvalp och det har ju blivit bättre. Men det hjälper ju verkligen inte att vi bor på universums sämsta ställe, rapar man här hör halva Simrishamn det och det reagerar han på. Inte skäller men det ska pipas, pipas och pipas. Men att själv behålla lugnet, vara tyst och ta det i etapper så kommer vi nog nå vårat mål snabbare. Anakin och Nanis lägger sig ner och suckar och tycker det är väldigt tråkigt att det inte händer något mer än att brossan är överallt och ingenstans. Väldigt skönt att dem inte har tagit efter honom, hade varit enormt tråkigt och väldigt jobbigt med 3 st sådana hundar.

Drömmer redan om hund nr 4 ^^ har absolut inga planer, men drömmer gör man 🙂 Det kommer absolut vara en amstaff igen, en hane såklart. Hund nummer 5 kommer vara en amstaff också fast en tik. Har väldigt många drömmar och ganska mycket jag vill göra med mina hundar och då räcker det inte med 2 muskelkillar utan måste ha 4 eller fler 🙂

Sambon är nu inne på sin andra arbetsvecka igen efter sin sjukt långa jul/nyårsledighet och det känns sådär. Gillar att ha honom hemma så man kan mysa och pussa på honom när man vill. Jag har även fått mitt schema på mitt nya jobb och i helgen blir min första helg utav många som jag ska jobba. Det kommer att vara var 3:dje helg som jag jobbar och kommer därmed vara ledig onsdagar och torsdagar var 3:dje vecka. HÄRLIGT!!! Kommer kännas fantastiskt och jag hoppas och håller tummarna på att jag kommer få fast anställning snart.

 

och ja, jag jobbar på dendära fördömda årskrönikan 😉

Bild

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Hundträning, King, Nanis. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 1

  1. Sandra & Nova skriver:

    Det är farligt att drömma om kommande hundar för det tar inte slut 😉

Kommentera

