Stress

Dag 2
Morgonpromenaden brukar och är väldigt lugn. Alla är trötta och sega och ingen orkar igentligen gå ut kl 5 på morgonen för att göra sina behov. Men vi går ut, är ute alt mellan 5-50 minuter på morgnarna. Beror mycket på hur vädret är, är det för mycket minus kan inte Nanis vara ute för länge, blåser det för mycket blir de riktigt drygt att vara ute, regnar är ju inte heller kul. Men oftast är vi ute mellan 20-30 min. Ganska lagom morgonrunda och hundarna blir väl rastade, dem är alltid kopplade på morgonen. Jag hade alltid King lös på morgnarna för han har så svårt att göra 2:an i koppel men han har lärt sig och är riktigt duktig nu. King blir superhappy när han är lös, lyssnar fortfarande bra på mig men han SUPERSPRINGER sen stannar han för att pissa, sen superspringer han igen och stannar för att pissa. Det resulterar att han går upp i varv och blir sen odräglig att ha med att göra ur huvudtaget och jag gillar inte ljus/ljud på morgonen och är King uppe i varv är det flås och pip som gäller för honom.
När vi kommer in är det oftast mat för hundarna, då blir de lite stress igen på King. Han stora passion i livet är vatten. Mina hundar får alltid vatten i sin mat(om det inte är färskfoder) och om King hade fått fri tillgång till vatten hade han nog druckigt ihjäl sig. Så det var bara till att hålla på med kranen, ställa dit maten för att sen ta bort den. Ställa dit den igen, ta bort den, ställa dit den, ta bort, ställa dit.. tillslut så blir han väldigt trött i huvudet och lugnar ner sig, då blir de varsågod och då får han äta/dricka.

Väldigt duktig liten hund 🙂
DSC_0259
Väldigt bra bild som visar hur de ser ut när vi ska ut, Nanis och Anakin väntar tålmodigt och sitter ner och liksom bara är. Medan king är READY-STEADY-GO mode. Men han var duktig tillslut också 🙂

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Hundträning, King, Nanis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

