Tisdag

..fortsättning följer på Kings stress.
Jag kom hem ifrån jobbet, skulle gå ut med hundarna och vad gör King? Hoppar, studsar och piper, piper och PIPER! Jepp, bara en sak att göra. Tar Nanis och lägger mig i soffan och kollar tv tills han är tyst och stilla helt enkelt. Finns inget annat som hjälper än att vänta ut honom, att korrigera honom och säga nej hjälper inte på honom. Han bara fortsätter, nästan värre dessutom. Tog ca 10 min innan han blev lugnare och då gick jag med Nanis till ytterdörren och satte henne där. Så samma sak idag igen innan promenaden, eller ja, innan vi änns hade fått på halsband och koppel! Men de gick mycket snabbare idag, från 40 min till ca 20-25 min. Väldigt bra förbättring väldigt snabbt, dock väntar man ju på bakslag för där är alltid bakslag. Men tar de i Kings takt och får helt enkelt tänka mig för innan jag ska ut med hundarna på en promenad. För dehär måste bort och det är NU! Helst igår 🙂

Något som är possitivt är att jag nu är ledig i 2 dagar ifrån jobbet så då kommer jag att träna dem 2 stora både fysiskt och phsykiskt väldigt mycket. Anakins lydnad och rallylydnad ska finliras på under dessa 2 dagar och vi ska även börja filma lite på vårat veckotrix som jag lovat er. Filmningen tar ingen tid igentligen, det är ju redigeringen som tar en jäkla tid haha

I helgen så försökte jag lära Nanis att ta ”ego” bilder på sig själv. Gick sådär haha
DSC_0245

DSC_0246

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Hundträning, King, Nanis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

