Onsdag

Ledighet! det firades med 3h sovmorgon och sen kuta till tvättstugan för att tvätta hundfiltar, haha.

Sitter här med min frukost och kollar tv och bara tar de lugnt, hundarna ska snart ut på promenad. Vi ska nog gå ner till stranden så dem får springa av sig rejält. Måste dock bli färdig med tvätten först, så drygt att man måste springa med den hela tiden. Har väl en längtan efter hus och egen tvättstuga igen 🙂

Vädret utanför är väldans tråkigt, typiskt Simrishamns väder. Blåser(f*n), mulet och sådär smutsigt när det mellan slask, saltade vägar och lerigt. Om man kunde komma på hur man gör sitt eget väder. Tänk vad glad man hade varit alltid då, jag hade alltid haft +25 vindstilla och SOOOL!  Drömma kan man iallafall 🙂

 

Mina hundar äter Standardt och det fungerar väldigt bra för dem, dock så behöver King mer. han har väldigt svårt för att gå upp i vikt och därför vågar jag inte jobba han kroppsligt så mycket som jag vill/han borde. Han går liksom bara ner i vikt utan att bygga muskler när han jobbas ordentligt. Anakin har jättelätt för att ta sig och Nanis får man bara ta med en nypa salt då hon igentligen inte gör någonting. Hon har fri tillgång ändå så hon äter ju när hon vill och hur mycket hon vill. Vi fyller på ca 1 gång om dagen, ibland inte varje dag och ibland 2 gånger på en dag. Jag tog kontakt med mannen ifrån vom og hundemat och fick bra pris på 20kg foder för arbetande hundar. Så i helgen ska jag köra och hämta 20 kg hundfoder haha, galet men sant. King behöver det och ska han kunna bygga ordentligt med muskler så måste han ha mat som gör att han kan bygga muskler. Så vi börjar med 20 kg så får vi se om han går upp i vikt. Ett tag var han JÄTTEFIN i hullet, men så började jag träna honom med både kondition och muskelbyggande och då föll han bara på 2 veckor ner till att bli skinny igen. Gillas inte. Har tittar runt på massor med hundfoder men tycker inget är prisvärt så som standardt och att gå över på att bara BARFA mina hundar är uteslutet då vi inte har tillgång till en stor frys. men 20 kg hundmat tar ju inte sååå mycket plats 😉 haha

 

Nej, springa med tvätten nu igen då!Bild

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Hundträning, King, Nanis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

