Torsdag

Dag 4 med Kings stress dokumentation

Jag kommer var helt ärlig med hur jag känner och hur det kommer gå med våran dagliga träning för att King ska få in lugnet och ut med sin stress. Har man inte träffat King så förstår man inte HUR stressad han är, det räcker med att vi går ut så är han stressad, eller om han hör vilket ljud som helst som inte kommer ifrån lägenheten så stressar han upp sig. Bara för att jag börjat skriva ner våran resa här och nu så betyder det inte att jag inte tränat på detta alltid eller innan. Skillnaden från innan och nu är att det är 4 dagars dokumentation på våran resa, jag hoppas vi lyckas. För vi måste lyckas.

Idag fick vi ett bakslag och det var inget, absolut INGET önskvärt bakslag

Vi har haft många bakslag men inget änns i närheten utav detta som var idag.

Jag har varit ledig idag också, hundarna har prioriterats och jag har verkligen bara gjort de jag kännt för eller orkar rättare sagt. Så jag och dem stora hundarna gick ner till stranden och busade lite. Då King inte kan vara lös vid vatten så fick han snällt vara kopplad(han plumsar mer än gärna i även om det är snö, minusgrader och storm), vi var ute i nästan 2h och hade det härligt. King hade på sig klövjeväska med lite vikter i så hans små minimuskler kunde få jobba lite. Vi är väll 100 m ifrån våran dörr och där är där en man. Äldre man som är klädd i stora mörka kläder som prasslar och låter och flaxar en massa. King har aldrig brytt sig innan, han har bara varit ”måste-fram-för-jag-älskar-dig-så” med vifftande svans och öronen bak och allt dedär som snälla, pratglada hundar gör. Nu reste han ragg, brösta upp sig, öronen fram och pupillerna var större än själva ögonen. Och vad var då detta? Jo, King var redan stressad över att han inte fick bada och vi gick vid stranden nästan hela promenaden och att sen se hundar och löv överallt hjälper inte till(älskar att jaga löv och älskar att leka med allt och alla) så han var ju ett nervrak när vi nästan var hemma trotts att jag försökte avleda, ge honom annat att tänka på osv. Anakin skötte sig hela tiden så han blev inte påverkad utav Kings uppförande idag, något som är enormt skönt!  Tyvärr vet jag inte vad jag ska göra mer än att vara lugn själv och bryta honom när han är som värst och bryta innan han går upp i så högt i stress. Han är världens snällaste hund och skulle aldrig göra en fluga förnär men det är enormt påfrestande att ha en såhär enormt stressad liten hund och jag hoppas och önskar att han blir bättre väldigt snart!

Bild

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, hästar, Hundträning, King. Bokmärk permalänken.

Kommentera

