Tisdag

Hej allihopa!

Har inte bloggat på någon vecka nu, de har många olika anledningar. Nu har jag tyvärr(verkar det som) gått och dragit på mig en dryg förkylning och de hindrar och sätter många käppar i mina hjul. Jag lever ju som ni vet ett väldigt aktivt liv med hästar, hundar, sambo, jobb och gym. Imorse vaknade jag med slem i halsen och lite snuvig, under dagen har de blivit värre och nu när jag landade i soffan efter jobb så är jag riktigt täppt i näsan och det är slem i halsen hela tiden. Väldigt jobbigt! Jaja, lite thé och vila nu i 1,5 dag så ska de kanske bli bra inför min jobbhelg 🙂

Har många spännande nya ideér och grejer som jag ska hitta på med nu fram till sommaren, ska bli väldigt roligt! Imorn hade jag tänkt filma lite trix så jag kan komma igång med Veckans trix. Anakin kan väldigt mycket nu så det är väll dags att börja så smått.

Även nu när snön töar bort och minusgraderna förvandlas till plusgrader så ska jag börja lägga spår till lilleman så han kan få börja på det igen. Rallydebuten är inte långt ifrån och vi finslipar på linförigheten inför lydnaden. Jag har inte börjat träna agility med Anakin än, vi har tränat på slalomingångar, tunnlar, däck som står på marken, hinder utan pinne, vi har finslipat på kontaktfälten men inte tagit själva kontaktfältshinderna. Han har även fått prova Kings WP-sele och gått omkring med den(SJÄLVKLART INGEN VIKT PÅ), allt för att han ska vänja sig vid den och att det är något bakom honom. Utställningsträningen går väll sådär, vi tränar minst på det faktiskt. Han är duktig men det blir inte så mycket, har börjat friställa honom och de går ganska bra det också. Han kan ju ”stå” men han ska ju ställa sig jämnt och snygg också 😉 men han är duktig och positiv och sålänge han är det så tränar vi haha

 

 

I torsdags så vandrade våran kameleont Dott vidare till ett bättre ställe. Hon blev 2-2,5 år gammal. Den sortens kameleont som Dott var blir inte äldre än vad hon var, hon blev dessutom gammal!! Det är dock väldigt tomt i lägenheten, båda terrarierna är nedtagna och undanplockade nu när dem inte använts.

Bild

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

