Söndag!

Hej allihopa!

Nu har de gått föör långt tid igen sen jag skrev här. Det har helt enkelt inte funnits tid, jag jobbar, tränar hundar och hästar, gymmar, zumbar, håller lägenheten fin och städad tills sambon kommer hem på fredagar. Alla måste hinnas med och när något i ens schema rubbas så går allting åt pipsvängen! För 2 veckor sen så jobbade jag över i 2h(jag stod alltså på jobbet fram tills kl 18) och när man igentligen har schemalagt dem 2h innan med annat så blir allt VERKLIGEN fel. haha Dock har tyvärr hundarna fått ”lida” lite med mest korta träningspass och mest 3-4h promenader varje dag. Nu på helgerna när jag är ledig och sambon också är hemma så lider dem verkligen med massor med soffmys 😉 Men Anakin ska på utställning i slutet utav Mars, helgen helgen efter ska han debutera i rallylydnad som det ser ut nu. Väldigt mycket och väldigt roligt, sen trillar det in 1-2 tävlingar varannan helg, kommer bli super roligt att komma igång.

Jag är utbildad agilityinstruktör och kommer hålla kurs med början i April, då King inte pallar trycket ifrån alla hundar och nya människor så kommer jag ha med mig Anakin som ”visnings objekt” när jag ska visa något. Anakin är väldigt duktig, kan alla grunder och nybörjargrejer. Slalom kan han utan problem ifrån vilket håll som helst, lättar svängar, bakom-framför byten. Vi finslipar våran lydnad så han kan debutera iallafall utan krav under sommaren, vi ska göra anlagsprov också under sommaren. Kommer bli väldigt roligt att ÄNTLIGEN efter alla år utav träning, sjukdomar, avlivningar att få komma ut på det jag har velat göra under alla år. King pallar inte trycket så han får helt enkelt vara en hund jag tränar hemma och inget annat. Han får stressmage bara vi åker till bruks och tränar 😦 Så han får helt enkelt träna litegrann varje dag hemma och sen får jag lägga krutet på Anakin. Tråkigt men sant, jag har helldre en frisk hund än ännu en sjuk hund som jag måste ta bort.

 

Denna vecka fyller jag 25(HALLÅ VART TOG ÅREN VÄGEN?!?!?!) och jag har inga speciella planer. Jag ska väll försöka få en fast anställning, jobba vidare och jobba uppåt. Bli friskare i kroppen och bara njuta utav vilket(ÄNTLIGEN, WEIIII) fantastiskt, roligt hundår jag kommer få.

Bild

 

Snart fyller Anakin 1 år också, slutet utav Mars så smäller det! 😀

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Familj, Hundträning, King, Louise, Lydnad, Nanis, Rallylydnad. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Söndag!

  1. Sandra & Nova skriver:

    Ska ni till Malmö och ställa? 🙂
    Och vilken Rallylydnadstävling ska ni debutera på?

Kommentera

