Sluta stressa, börja leva!

Jag har i väldigt många år stressat mig igenom mina dagar, veckor och månader. Varför? Jo, för att hinna med allt som jag vill hinna med. TROR JAG! Idag, så var allt dömt att misslyckas med tid och allt vad jag ville hinna med och vad jag behövde hinna med. MEN, imorse så sa jag till mig själv att ”nej, idag ska jag inte stressa.” Och de har jag inte gjort på hela dagen! Det känns väldigt jobbigt, oroligt, konstigt men jävligt bra! Jag har hunnit med att jobba-utan att jobba över-, duscha i lugn och ro, rida, prova sadel med en utav stalltjejorna, snackat skit, träna hundarna, handlat mat, varit på gymmet, lagat mat. ALLTSÅ HALLÅ! Jag kan inte minnas när jag sist hann med såhär mycket på en dag utan att stressa, skynda och liksom hejaheja på tempot på sig själv.  Nu är ju klockan dessvärre över 21 och jag borde ha sovit för längesen, men jag känner mig bara sådär halvtrött. Vilket är riktigt skönt!

 

Jag hoppas-för min egen skull- att jag kan hålla i dehär iallafall imorn också. Sen kanske man vågar sig på att hoppas att fler dagar kan bli som denhär?

 

Jag hade ett enormt bra gympass också, jag har världens sämsta kondis och ska jag kunna visa 3 st 3 åringar om 2 månader på 3 års test så måste jag ha bättre kondis, kommer att dö annars haha. Hela min helg var lugn också, börjar nog komma in i en rutinbubbla på jobbet. Mina rutiner sätter sig, jag blir säkrare och kan bara gå utan att tänka hela tiden, gjorde jag det, missade jag det, kom jag ihåg det.. osv. Då blir man också lugnare och lite bekvämare i sig själv, enormt skönt. Nu är det mindre än 1 månad kvar på min provanställning. NU HÅLLER VI ALLA TUMMARNA!

 

BildBildBild

 

Ska försöka så lite bilder/filmer på nya hästen också. Han går bara bättre och bättre för varje dag! Idag stod stallbrudarna med hakorna i backen för att han var så fin 😉 haha Vinterpälsen börjar sakta men säkert borstas bort, han går upp i vikt, sätter mer och mer muskler. Lär sig något varje dag! Väldigt duktig liten pålle<3

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Hundträning, Jobb, King, Louise, My love, Nanis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

