Tisdag

Idag har verkligen varit en, vad ska man säga? Absolut ingen skitdag men en såndär segdag som man bara vill ska vara över. Nu är den över, som tur är. Vi är alla småtrött på jobbet, vi är alla lite småsjuka. Jag har nog dragit på mig en förkylning eller något liknande för min hals vill INTE arbeta med mig alls. Vid middagstid så höll jag på att somna för jag vart så trött och sliten.

Jag försökte få tag på lite film ifrån kvällens ridning, men dem kommer inte fram som dem ska riktigt så vi får nöja oss med dehär materialet sålänge<3 Dansa och jag på Dansas första dressyrtävling ever, framridningen såklart. Så himla duktig! Hon hade varit dålig en tid innan, vilat och blivit felriden en del. Jag red henne i 2 dagar sen vart de tävling för oss, hon blev som en helt annan häst på dem 2 dagarna! Väldigt känslig liten ponny med ett hjärta utav guld. Precis min smak 🙂

King fick dra lite ikväll också, han tyckte det vart väldigt jobbigt och har inte sagt eller gjort ett ljud ifrån sig sen vi kom innanför dörren. Väldigt nöjd hund<3 Jag rotade fram utställningskopplet till Anakin och vi har träna "stå". Han ställer sig jättefint och jag är enormt nöjd med honom. På lördag blir de hård genomgång på torget för honom. På lördagar här i Simrishamn brukar de var lite torgmarknad och där brukar vara lagom med folk och det är nog bra störträning för mig och Anakin inför söndagens utställning. Där kommer jag att fokusera på friställning och avsluta med trix. Anakin älskar sina trix och jag har faktiskt börjat göra trixen som belöning i slutet utav våra träningpass, just för att han bara äääälskar sina trix.

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Film, hästar, Hundträning, King, Trix. Bokmärk permalänken.

Kommentera

