Träning

Tränade lite rallylydnad, fritt följ och stå i ridhuset med Anakin. Vi hade lite störning också, 3 ridna hästar och inte mindre än 5 personer 🙂 Det börjar närma sig både med det ena och det andra så störningsträning är ALDRIG fel för denhär mannen som är ganska oberäknelig när det gäller människor haha Ska jag hälsa? ska jag leka? Ska jag kanske stanna hos matte och ha jävligt roligt? eeeehm.. haha så ser han ut, han vill sååå gärna vara med överallt. Men som tur är så har jag änsålänge *peppar peppar* få ha haft honom kvar hos mig 🙂

Han vart väääldigt duktig och enormt fokuserad och arbetsvillig. Jag har fått mig en riktigt liten arbetsmyra som inte ger upp i första taget, dock är han lite mesig. Hoppas dock på att det är tonåren som spökar för såhär mesig har han inte varit innan. Imorn ska han få lite självförtroende övningar som jag hoppas kanske kan hjälpa så han inte mesar ihop på söndag ;P
Anakins frittfölj blir mer och mer intensivt, han är vääldigt fokuserad och vill bara göra rätt. Han klarar av längre och längre ”sträckor” än vad han gjort innan så han har nog (trotts sin tonårshjärna) mognat en del just där. Väldigt skönt!
Hans fri stående är utan tvekan det bästa han har just nu och vi övar och har övat väldigt mycket på det sen floppen i götet. Jag ska bara lära mig att hålla mina nerver i styr så VET jag om att han kommer ställa upp sig perfekt! Hejja oss! 🙂

Tråkigt nog så fanns de ingen som kunde/hann filma eller fota så det blir bara en sånnhär bild ifrån slutet utav träningen
DSC_0154

DSC_0120

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Hundträning, Lydnad, Rallylydnad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

