Onsdag

ojojoj, vilket tryck träningen ikväll på King!! Jag blev enormt impad utav Kings sätt att ta tag i den enormt tunga start-stopp träningen idag. Han brukar annars vara ENORMT lat och inte vilja ta i mer än nödvändigt, men idag hade körde vi med tre olika vikter och det sätta verkligen fart på hans hjärna och sannerligen hans muskler.

Vi gick först lite med lätt kätting som uppvärmning, jag la på maxvikt efter uppvärmning och där ville han inte riktigt först. Men efter lite övertalning och pepptalk så drog han som den kung han är. Ojoj vad han jobbade för att göra matte glad! Han har ALDRIG dragit såhär bra på en start-stoppträning förr. Så vad var vikten då? Inte hans tyngsta men nu har han dvalat lite, gått med lätt kätting i kuperad terräng för att få tillbaka motivationen. Verkligen synd att min filmning inte blev någe bra för då hade ni fått se hans prestation, men det är svårt att fota/filma själv när man tränar hund. Väldigt tråkigt!

IMAG0056

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Hundträning, King. Bokmärk permalänken.

Kommentera

