Onsdag

HEEEEEEEEEEEEEJ ALLA!
Är så sämst på dehär med bloggningen, men just nu är det väldigt mycket runt om om jag måste prioritera att få trygghet och lugn och ro för mina djur. Samtidigt som jag måste hinna med allt som finns i ett ”normalt” liv som jobb, mat, tvätt osv. Allt tar sin tid och med allting extra runt omkring just nu så måste bloggen och hundträningen(tyvärr) bortprioriteras. Min egen träning(gymmet) är borta och jag har nog inte varit på gymmet på säkert 1 månad! Vilket känns riktigt tråkigt, då jag kom igång så jäkla bra precis innan allt dehär hemska hände.

Att leva i en låda(allting är ju ned packat) är inte speciellt roligt. Kläderna jag har på mig är dem kläderna jag packade ner i fredags i min resväska som jag hade med mig i Lund. Jag har ju dem ”bara” till och från jobbet och sen här hemma. Men man vill ju variera sig, man vill ju ha andra kläder, man vill kanske träna eller gå ut och träna med Anakin. Men allting är nedpackat och jag ORKAR verkligen inte packa upp och kolla i varenda låda bara för att jag inte kan lugna mig lite. För det måste jag göra, SÅ många som sagt till mig att jag borde se detta som en chans till en förändring. En ordentlig förändring till det positiva för min egen del. Inte så många timmar utav allt, inte 2,5h hundträning&promenad, inte 4-5h hästar och 2h gym och alla 9-10h på jobbet jag lägger. Jag kanske borde ordna upp mitt liv ORDENTLIGT denhär gången och kanske börja njuta av det ”riktiga” livet. Men vad är då det riktiga livet? För mig är det ju detta jag har nu, klart jag vill ha minst EN dag i veckan då jag kommer hem ifrån jobbet och bara för att sätta mig i soffan och inte göra NÅGONTING! Inte behöva träna hundar, inte behöva rida 3-5 hästar, inte behöva gymma, inte behöva betala räkningar, inte behöva diska, laga mat, tvätta, städa. Bara sätta sin feta röv i soffan och mysa med dem man tycker om mest i världen. Kanske ta en fika med kompisen, bjuda någon på middag eller kanske bara internetshoppa?
Jag är inte bra på att laga mat, ta mig tid till att ta en fika med kompisen eller internetshoppa. När det kommer till internetshopping så har de varit på animail när jag behövs något till hundarna. Aldrig något till mig själv.

Men detta året där jag trodde skulle handla om mig själv och mina och hundarnas framgångar, kommer nu bestå utav att bygga upp mitt eget liv. MITT EGET LIV, ingen annans BARA mitt eget. Kommer bli en skrämmande, jobbig och säkert ångestfyllt år. Men jag tror det kan sluta som en ganska bra år ändå. Jag ska vara positiv genom 2014, jag har bestämt mig. Glad och egotrippad Louise 🙂

IMAG3188-1

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Louise. Bokmärk permalänken.

Kommentera

