Måndag

När jag vaknade i måndags så var min träningvärk i benen och magen helgalen. Andades jag så trodde jag att magen skulle dö och försökte jag gå eller bara tänkte att jag skulle röra benen så kändes det fruktansvärt. Dock så blir de bättre ju mer man rör på sig och kommer igång, så dem första timmarna på dygnet är ju helgalet plågsamma.

Jag hann inte gå till gymmet för jag kom sent ifrån jobbet och skulle vara på bruks senast vid kl 18 . Min agility nybörjarkurs började kl 18.30 och då skulle en nervös Louise, en helgalen Anakin och en van morsa hålla nybörjarkurs haha, med dessutom 9 nervösa kursare! haha Men allting gick jättebra, dem var väldigt ivriga om att få börja direkt! Tyvärr är alltid första gången den tråkigaste gången då papper ska gå’s igenom och bla bla bla Ja, ni läser ju själva hur kul det är liksom?! 🙂

Anakin är roligt också, vi tränade slalom innan mina kursare kom. Vi har inte tränat speciellt mycket agility, snarare INGET. Hahah, han fick prova på och fick inlärt första porten i slalom när han var väldigt ung. Men inte gjort speciellt mycket sen dess. Den lille jäkel tar dem 12 pinnarna ifrån alla håll och kanter som att han aldrig gjort annat. Så tänkte jag att ”nu blir de för bra” så jag satte fram bara fyra pinnar för att öva in teknik.. EH JAHA, sa Anakin och fatta ingenting. Så min träningsgalne hund kan ta en 12 pinnar slalom felfritt ifrån alla vinklar men inte 4 pinnar? haha

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Agility, Anakin, Hundträning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

