Tisdag

NU TAR VI ALLT på samma gång 🙂 bara för att jag kan 😉

När jag kom ifrån jobb så skyndade jag till gymmet! jag ville hinna träna idag då jag inte hann igår. Axlarna stod på schemat på Måndagen så det fick bli axeltisdag istället.  Jag har nog aldrig gjort ett så bra axelpass någonsin. min vänstra axel överansträngde jag när jag vart 19 år gammal, var ny på gymmet och ville impa på chefen. Så jag jobbade för hårt, för länge och FÖR BRA. Så en överansträngning kom som ett brev på posten och jag blev sjukskriven i 6 veckor. Dessutom så slarvade jag med sjukgymnastiken och det är det jag lever med idag. Ständig värk i vänster axel och den har även blivit stel. Så mina tidigare axelpass har gått bra om jag har tagit lägre vikt, fler reps och slutat när de gjort ont. DETTA gjorde jag inte igår. Det gjorde sjukt ont i början, men det gick på något konstig vänster över så jag fortsatte att kötta och ökade 1kg i vikt. Idag(onsdag) känns det riktigt bra i min axel, så jag ska helt enkelt strunta i axelns pipande och köra på.

Det fick bli ett intensivt och kort pass på gymmet idag då jag skulle hålla i brukshunklubbens ”hundcafé” denna tisdagkväll där jag skulle visa lite agility. Det kom hela 6 st som ville prova och titta och det blev väldigt uppskattat! 1h höll vi på och med nöjda mattar, hussar och trötta dogs så tackade vi och hoppas på att vi skulle ses igen 🙂

Efteråt så tog jag ut Anakin och skulle prova demdära elakingarna till 4 slalompinnar men det gick tusan inte då heller. Så jag får väll helt enkelt träna på 12 pinnar och vara nöjd med det ^^ FILM kommer, nästa gång det blir agilityträning för Anakin så ska jag filma. Han är ingen stjärna, men han gör det och han gör det chockerande(iallafall för mig) bra med tanke på att JAG endast lärt in första porten när han var sådär, typ, 12-16 veckor gammal?! VID ETT TILLFÄLLE haha

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Agility, Anakin, Film, Hundträning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

