Valborg

Hej, hej, hej jag lever faktiskt!

Dock har det varit väldigt, jobbigt en tid nu och det har helt enkelt inte funnits något ”nyttigt” att blogga om och jag har verkligen inte känt för att blogga när jag mått som jag har gjort. Eller gör, men idag när det är valborg så tyckte jag ändå att jag skulle komma in och säga hej. Livet blir inte alltid som man tror eller önskar, man får helt enkelt göra det bättre! Mitt liv har tagit en enormt stor, jobbig, trög, tröttsam, stressig och psykiskt omvändning och det är oftast inte till min fördel och när det väl är till min fördel är den så liten att jag nästan gråter av att allt är så sjukt dåligt, jobbigt och påfrestande just nu.

IGÅR var första gången som jag var hos hästarna på säkert 5-6 veckor. Varför? Jo, för jag har inte orkat. Nu har jag inte varit på gymmet på 4 dagar, varför? För att jag inte orkar!! Dem på jobbet frågar varför jag inte är mig själv, varför jag är tyst, ser nedstämd ut. Ja, de är klart dem undrar. Dem flesta på jobbet är ju folk jag känt i flera år! Vi känner varandra och är kompisar, arbetskamrater och nästintill livskamrater då man jobbar 1/3 del utav livet. Helt sjukt, men i eftermiddags kändes det bättre trotts världens motgång vid middagsrasten.

 

I helgen ska jag och Anakin till Söderåsens BK och debutera i rallylydnad. Kollade startlistorna innan och på lördag så går vi ut som start nummer 2!!!!!! GALET FÖR ETT DEBUTEKIPAGE!!!!! Men men, jag har bestämt mig för att försöka att inte vara nervös och att Anakin ska ha roligt. Vi har knappt tränat något alls dem senaste veckorna, i måndags så tränade vi med koner och rallyskyltar för 2:dra gången i Anakins liv. Han var skitgrym(SÅKLART). Fick beröm utav mor min(som har 2 mästarhundar, är rallyinstruktör och tävlat SM i rallylydnad), så när hon säger att något är bra inom rallylydnaden så SKA MAN TA ÅT SIG för då är det bra. Jag trodde för ett tag sen att jag inte skulle orka eller vilja åka till Söderåsen och tävla-med tanke på ALLT som hänt och händer- men jag har tagit lite mod till mig och mer satt som mål att vi ska komma runt med Anakins svans ständigt vispande. Det är ett tecken för mig, att han hade roligt och det är BARA det som gör mig någorlunda normal just nu.

 

 

Jaha, nu blev inlägget flera rader långt ändå. Men jag kanske bloggar igen innan vi sticker till tävlingen på lördag. Ha en fin valborg<3

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Familj, Hundträning, Jobb, Louise, My love, Rallylydnad. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Valborg

  1. josefinewarme skriver:

    Lycka till på tävlingen 🙂 Vi håller tassar och tummar 🙂

Kommentera

