21 Juli 2014

Hej bloggen!

Nu var de längesen jag skrev IGEN.
Men livet har kommit ivägen och allting har varit tungt, att skriva/jobba på en blogg med information om ens liv har inte riktigt varit prio ett precis. Anakin har varit med hela vägen, bredvid min sida hela tiden.. troget och stöttande. Han har inte fått den träningen han förtjänar och behöver. Dem senaste månaderna har jag tyvärr varit tvungen att fokusera på bara mitt eget välmående och där har Anakins träning blivit lidande. Allt från rally, agility till spår och lydnad.
Jag skulle igentligen börjat planera inför min kursstart i september och igentligen hållt i och startat en träningsgrupp i sommar men de har jag helt enkelt inte orkat med. Jag skulle igentligen har flyttat till en lägenhet och bott själv med Nanis och Anakin men här sitter jag, i mitt flickrum på 6 kvm hemma hos mina föräldrar fortfarande. Jag skulle igentligen köpt ny bil för den jag har är inte att lita på men inte änns det har blivit prioriterat.
Under dessa månader har jag verkligen försökt tänka på BARA mig själv, men ni som känner mig vet att det blir ju aldrig så. Jag lovar bort mig på att hjälpa folk med deras hästar, att köra och hämta utsatta hundar till deras nya tillfälliga hem, hjälpa till på tävlingar, ”bara ta en fika” osv

Jag har dränkt mig i jobb, gym, hästar och löpning. Allting är naturligtvis roligt, men allting ska ju vara lagom! Istället för att jobba 8h så har man jobbat över varje dag, istället för 1-1,5h på gymmet så har jag varit där 2,5-3h, istället för att njuta av EN, sin egen häst så har man hjälpt alla andra med deras hästar och ridit och tränat alla andras hästar istället för sin egen. Istället för att löpa 5 km om dagen så har jag sprungit 5km*2 ibland *3. Inte frisk beteende!

Igår skulle King har fyllt 4 år, 4 år och han finns inte hos mig längre.

Jag lovar att jag ska bättra mig, i dagsläget så är jag aldrig ensam. Mer än när jag kör bil till och från jobb-hästar. Så när som helst kan här komma upp bilder och kanske någon film. Jag har även lovat mig själv och Anakin framförallt att vi ska träna varje dag, även om de bara blir 5 min med något lätt. Anakin är min prio 1 men har inte blivit behandlad som det nu på senaste.

Over and out

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Louise. Bokmärk permalänken.

Kommentera

