Torsdag 31 Juli 2014

Hej bloggen!

Min dag började så dåligt! Jag har börjat få väldigt hemska och otäcka mardrömmar dem senaste veckorna och jag har blivit väckt utav dem varje gång. Man vaknar upp låg, ledsen, ont i magen och med självkänsla noll.  När jag vaknar så vill jag inte gå upp ur sängen, blir ledsen, orolig, stressad, irriterad och oerhört trött. Varför ska all negativitet ta SÅ MYCKET energi? Jag har knappt någon energi till någonting längre!?  Jag låg kvar i sängen i 2h och kollade på Disneyfilmer, men de kan man inte göra varje dag? Imorgon jobbar jag och då kan jag knappast ställa klockan på 4 för att jag måste kolla på happinesfilm först.

Jag bestämde mig för att gå upp ur sängen och ut för att springa en runda med Anakin. Skitvarmt, Anakin var den största, tyngsta bromsklossen NÅGONSIN! Så jäkla svettigt och jobbigt att jag blev mer irriterad, gick till gymmet för att avreagera mig. Ja, de gick ju åt pipsvängen då alla helt plötsligt hade bestämt sig för att vara på gymmet mitt på dagen(vilken dem aldrig är annars).

Körde till stranden för att kunna lugna ner mig och njuta av min lediga dag(bestämde mig för att vara hundfri, första gången på 6 år), men de gick ju åt pipsvängen det med, massa människor, otrevliga sommargäster, småungar. Bara saker som kunde irritera var där. Ingen täckning på telefonen, massa läskiga havsdjur i havet nära stranden osv. Så höll de på fram till klockan 17 när jag bestämde mig för att köra hem.

Väl hemma blir de aldrig bättre.

 

Anakin är verkligen en klippa, alla mina dagar är dåliga just nu. Men när de är som sämst så finns han verkligen där. Med sina stora, mörka runda ögon. Bedjande om att få veta vad som är fel, vad han kan göra för att göra de bättre. Han kommer med kopplet om att vi ska ut och gå, han snurrar, tramsar, bjuder upp till kamplek, vill bli klappad på i all evighet. Allt dedär för att försöka få mig att må bättre, inte sitta och gå in i mig själv. Inte låta mig sitta och tänka på varför allting blivit såhär, för just mig. Han är bäst, han är min klippa, han är min glöd. Här om dagen så kom han med sin godispåse, med världens största ögon la han den i min famn och titta på mig, ”träna matte”. Det slutade med att vi tränade i nästan 2h och jag mådde genast bättre. Bästa, bästa, världens bästa Anakin. Jag hade inte varit mycket för världen just nu om det inte varit för honom. Tack för att du finns älskade vän!

DSC_1761

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Anakin, Louise. Bokmärk permalänken.

Kommentera

