Onsdag 20 Augusti 2014

Hej bloggen!

Ledig dag idag. Har sovit enormt dåligt inatt och de resulterade i att jag sov så himla länge idag 😦 aldrig bra! Iväg till gymmet för lite axlar. Väldigt bra pump och det kommer definitivt kännas imorn, som jag längtat! Hann inte alls vara på gymmet förra veckan då allt iför SM skulle packas och ordnas. Men nu är jag tillbaka och jag ska snart iväg igen för att träna min svaga lilla rygg. Älskar att träna på gym! Lyfta vikter, ta i och svettas som en gris. Att jag ser och känner resultat är ju enormt peppande och drivande, har tyvärr en del oönskat fett på ryggen som jag vill få bort. Har skrivit till X antal fitness personer för tips, alla tips är välkomna förutom svält. Den biten har jag gått igenom redan för 10 år sen och behöver inte det tänket alls. De kommer lätt tillbaka och det är absolut inget jag vill rekommendera någon.

Varit och ridit lilla pållen idag också. Min häst är en häst som är enormt pigg, känslig och framåt, som har mycket power och rör sig väldigt mycket. Så att hon vilat hela helgen och bara blivit linad med en dessutom NY SADEL i måndags så vart jag lite nervös när min kusin sa idag att hon tänkt rida ute på fälten(det blåste ju knappt heller, host). Men sicken häst man har då, skötte sig perfekt och vi kunde tillochmed rejsa lite idag 😀 Rejsa för oss dressyrtöntar hör ju inte till vardagen, men vi tycker att det är viktigt för hästarna att få ha lite kul och sträcka på sig nu när vi har chansen.

Idag har jag även klippt och borstat en hel hög med hundar. Mina föräldrar+bror har pudlar och det krävs en del pälsvård. Klippa, borsta, trimma, klippa lite till hör till vardagen och jag tycker det är väldigt roligt. Så en ledig dag som denna så passade jag på att ta några utav dem. Mors silvertik ska klippas imorn hos hundfrissan så borsta 2 dagar innan är inget ovanligt när de är utställnings klippning som stundar.

Jag hade tänkt skriva ett eller två inlägg om SM och våra fina framgångar. Men de hinner jag inte nu. Sen kanske, eller imorn.

Hör sen!

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i hästar, Hundträning, Louise. Bokmärk permalänken.

Kommentera

