Ångest söndag

Hej bloggen!

Fick en fråga om varför mina inlägg numera bara handlar om hur dåligt jag mår. Well, here’s your answer!

Jag har i hela mitt liv fått höra att jag är klassens clown, den som syns, hörs och den som man alltid ser ett stort, brett leende på. Ja, sån är jag! Jag är glad, sprallig, galen, skäms inte över saker som jag gör. Jag är galen och glad, försöker alltid få folk att skratta och ha roligt runt om mig. Jag har alltid varit sån. Jag är fortfarande så, men de man ser och upplever hos en person behöver ju inte vara personens verklighet. Min verklighet är delad, mest svart, orolig, stressig helt enkelt ångestfylld.

Alla har vi perioder, min period är just nu äckligt lång och svår. Den har pågått under hela 2014 och hur i helsicke skulle jag kunna skriva ett inlägg här om hur glad jag är när det är JUST DET jag inte är. Dem inläggen jag skriver är mig verklighet. Hade jag haft mer tid hade jag skrivit oftare och mer. Men jag har väldiga toppar och enorma dalar, dem lägsta, värsta dagarna så gå jag som en leende zombie för att man inte ska få jobbiga och svåra frågor om hur man mår. Man känner ju sig själv och börjar bara tsunami gråter i timmar. Vem har tid med det? Jag gör de när jag är ensam istället, pratar med mig själv och gråter floder. Mycket bra (Y)

Jag trodde mitt 2014 skulle bli väldigt annorlunda(de blev de ju, VERKLIGEN!!), det tog verkligen en helomvändning på fel håll! Allting som kan gå fel har gått fel dehär året, verkligen allt. Jag är under ytan och drunknar fortfarande, kämpar mig uppåt för att kunna andas normalt. Positivt här är att jag är en envis jävel och ger inte upp!

Så nej, jag skriver inte många inspirerande inlägg om hur bra jag är eller hur bra det går för mig. Eller hur lycklig jag är som lever och har ett jobb. Livet är SÅ MYCKET mer än så och jag är trött på att ha en fasad om en lyckad, lycklig person. Jag kanske inte inspirerar många människor men jag kanske inspirerar några genom att våga vara sig själva. Mår man dåligt så ska man söka hjälp, detta är min egen terapi, jag har funnit vad jag tycker känns bra. Kan jag hjälpa någon genom att berätta om mig, så kanske denne person vågar också att ta hjälp för ett lyckligare liv.

Jag har igentligen SÅ MYCKET att dela med mig utav, mitt liv är kaos, har varit kaos, blir mer kaos för var dag som går. Men jag kämpar på, jag vill bli frisk och må bra. En dag ska ja ta mod till mig och berätta, just nu vågar jag inte. Men en dag!

 

 

Om libanonstof

Hej! Jag heter Louise och är 25år gammal och bor i Simrishamn med mina 3 hundar. I denhär bloggen kommer jag skriva om hundträning, tävling, gym och hästliv. Även lite annat som musik och fotografi :) Contact:Tertuu@hotmail.com
Det här inlägget postades i Louise. Bokmärk permalänken.

Kommentera

